תגובות לפוסט: אלוהים עומד למשפט (זהירות: ספוילר לפניך) https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/ שווה, החרא הזה Tue, 09 May 2023 16:24:56 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=7.0 מאת: יגאל https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-1560 Fri, 23 Apr 2021 23:29:24 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-1560 בתגובה על philoshit.

אכן יש כוח עליון. 100%. הכל מלמעלה הכל למעט המשיח שיכל להיות שיש לו חופש בחירה.

]]>
מאת: philoshit https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-702 Mon, 06 Feb 2012 06:02:49 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-702 בתגובה על בועז.

מסכים בהחלט. אני עצמי חילוני גמור, כופר אפשר להגיד, אלא שאני מאמין בהימצאותו של כוח עליון כלשהו. זה אכן צורך פסיכולוגי הרבה יותר מאשר "אמת" כלשהי, כפי שכמה מנסים להוכיח.

]]>
מאת: בועז https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-701 Sun, 05 Feb 2012 09:53:46 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-701 קשה לנו להתמודד עם העולם המורכב וחוסר הודאות שבו ולכן עם כל התקדמות המדע בחמש מאות שנים האחרונות (גלילאו.דרווין…) עדיין לאדם הממוצע אין את היכולת הנפשית ריגשית לוותר על אלוהים-כח עליון המנווט את העולם ואליו אפשר לפנות בעת צרה.כך שלדעתי במיוחד בימינו אלוהים הוא יותר מענה פסיכולגי מאשר אמת רציונלית.אנו רואים כי חילוניים רבים שאינם שומרים מצוות לא מוכנים להגדרתם כאתאיסטים ומאמינים בוריאציות של כח עליון פעיל/פאסיבי.

]]>
מאת: philoshit https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-700 Fri, 27 May 2011 07:37:43 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-700 בתגובה על דואו בוי.

כל אחד והבחירה שלו.
אחרי השואה, סבא שלי הפך להיות אתאיסט, ולסבתא שלי נשארה אמונה כלשהי בכוח עליון.

]]>
מאת: דואו בוי https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-699 Thu, 26 May 2011 21:03:53 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-699 ראוי לציין שמן השואה יצאו גם אנשים שנשאו יהודים שומרי תורה ומצוות וגם חרדים! וזאת על אף כל הגיהנום שנפער אל מול חייהם. בבני ברק עדיין יושבים קשישים חרדים בבתי מדרש כשעל ידם חרוט מספר. כולם מכירים את הסיפור הידוע של הרב לאו ומשפחתו.
אציין משהו ששמעתי ברדיו מהמלחין מונה רונבלום.
סיפר מונה רוזנבלום (המוסיקאי) על אמו ז"ל שנפטרה השנה (ראה קישור מטה), כי היה מצב בו היא ומספר חברותיה לגיטו התחבאו בתוך ביב שופכין רווי צואה ושתן (*פילושיט…), תוך שהן טובלות בו עד הצוואר. מתוך הרצון להקיא את נשמתן ומתוך הגועל אמרה הבחורה שלידה: "אין ה', הוא לא קיים..וכו' וכו'". אימו של מונה רונזלום אמרה לה: "שיתקי, ואל תדברי שטויות, יש ה' ואנחנו עוד נצא מפה ונפרה ונשגשג וכו'".

רוצה לאמר – גם בתוך הגיהנום היו כאלו שהמשיכו להאמין ומתוך אלו שגם ניצלו יש המון שהמשיכו להיות חרדים.
וזו נקודה שראוי לציין גם.
את הבורא לא ניתן להבין. אילו היינו מבינים אותו, היינו אנחנו ברמת בורא בעצמנו. או כפי שאמר הנשר הגדול: "אילו ידעתיו, הייתיו".
סע ברכה!

]]>
מאת: philoshit https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-698 Mon, 02 May 2011 14:53:22 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-698 בתגובה על גילה.

היי גילה,
האמת שכבר כתבתי דברים הרבה יותר מטלטלים בנוגע ליום השואה; דברים שהשתיקה יפה להם (את מוזמנת לחפש בבלוג, אבל ראי הוזהרת – יש בהם הרבה קיצוניות).

ובקשר לקוראים שלי:
יש לי לפחות 20 צפיות כל יום, אם לא יותר. רובם פשוט לא מגיבים, אז אי אפשר לדעת על קיומם.

]]>
מאת: גילה https://www.philoshit.co.il/%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%94%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/#comment-697 Mon, 02 May 2011 05:12:06 +0000 http://philoshit.wordpress.com/?p=3761#comment-697 הי לך,בוקר יום הזכרון לשואה ואני קוראת את הפוסט שלך.אתמול בערב הייתי בתיאטרון "תמונע" בערב שמוקדש לנושא.ערב "אחר" שאחראי לו בוגר יקר שלי אבי גיבסון בראל ,מנהל תיאטרון הסימטה וגם מורה לתיאטרון אצלנו בבית הספר.בערב נשמעו קולות שונים מכל גווני הקשת הישראלית.אנשי רוח,עיתונאים,אמנים.הדברים שכתבת כאן הם כל כך מטלטלים וחזקים שיחד עם מה ששמעתי אתמול,הם מספקים לי חומר למחשבה לשעות ארוכות.חבל שלא יותר אנשים קוראים אותך.

]]>