תגובות לפוסט: הפוליטיקה של אפלטון https://www.philoshit.co.il/plato-politics/ שווה, החרא הזה Fri, 26 Feb 2010 12:19:32 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=7.0 מאת: טרטמן, נמאסת « פילוסופיה מדע וחברה https://www.philoshit.co.il/plato-politics/#comment-202 Fri, 26 Feb 2010 12:19:32 +0000 http://philofshit.blogli.co.il/archives/195#comment-202 […] פעם כתבתי עבודה סמינריונית אודות התפישות הפוליטיות של אפלטון. מצאתי שבאחד החיבורים היותר מפורסמים שלו, […]

]]>
מאת: Leiden https://www.philoshit.co.il/plato-politics/#comment-200 Mon, 28 Sep 2009 00:11:48 +0000 http://philofshit.blogli.co.il/archives/195#comment-200 כתוב מעניין והנושא תמיד רלוונטי.
החלוקה של אפלטון לשלושה רבדים אנושיים המקרינים על צורות מדיניות אפשריות היא חלוקה המקובלת בין חלקים "גבוהים" ו"נמוכים" של האישיות ובין תרבות "גבוהה" לתרבות "נמוכה". מאז פרויד והמהפכה הקפיטליסטית ההפרדה הזו הטשטשה מידי, לטעמי.

מעניין שלפי אפלטון טימוקרטיה ואוליגרכיה הן רצויות יותר מן הדמוקרטיה. באנלוגיה לימינו, רוסיה ואנגולה קרובות יותר לאידאה ממדינות מערב אירופה?

]]>
מאת: 6645 https://www.philoshit.co.il/plato-politics/#comment-201 Mon, 28 Sep 2009 00:11:48 +0000 http://philofshit.blogli.co.il/archives/195#comment-201 ככה זה כשאתה נולד אריסטוקראט

]]>