המדע הבדיוני כבר כאן

1. שליטה מקרוב

לכולנו ידוע שכל מחשבה שאנו חושבים וכל מילה שאנו הוגים, מיוצרת על-ידי פעילות חשמלית ספציפית במוח. האם זה אומר שבהינתן הפולס החשמלי הנכון – אפשר לייצר בנו מחשבות ומילים מבחוץ, בצורה מלאכותית?

באחד הפוסטים הקודמים כתבתי על שילוב הטכנולוגיה בביולוגיה האנושית, כדי להקל על חייהם של בעלי-מוגבלויות ואף כדי ליצור אדם-על. מעבר לכך, המדע המודרני מאשש את קיומה של האפשרות להשפיע על מחשבות ותחושות באמצעות שדות אלקטרומגנטיים (כמו למשל פרופ' פרסינג'ר, שהצליח לגרום לאנשים לחוש פחד או תחושה של נוכחות אלוהית / חוצנית באמצעות קסדה אלקטרומגנטית, או שימוש בטכנולוגיית TMS כדי לשלוט על המתרחש בגוף דרך המוח). אבל כאן אני מבקש להרחיק-לכת אף יותר, ולדון באפשרות של שליטה מרחוק בבני-אדם.

חיישן EEGלמרות שהמונח "שליטה-מוחית" מעלה בנו אסוציאציות של מדע בדיוני, למעשה יש כמה צורות של שליטה מוחית: משיטות פשוטות כגון "תכנות עצמי" או NLP, ועד הפחדה, שטיפת-מוח ואפילו התערבות אקטיבית של ממש. זו האחרונה קרובה יותר למדע הבדיוני סטייל "אקס מן", אבל מעטים יודעים שהיא מבוססת על מדע בר-קיום.

המוח האנושי, ובעצם כל מוח דומה בעולם החי, פועל באמצעות זרמים חשמליים ותרכובות כימיות. אם נצמיד למוח אלקטרודות EEG (אלקטרואנצפלוגרף), נוכל לצפות בפעילותו החשמלית המתבטאת כגלים מסוגים שונים (גלי ביתא ותטא כאשר אנו ערים, גלי אלפא כאשר אנו רגועים וכו'). כל גל שכזה הוא בעל טווח-תדירות מסוים, ואפשר לזהות אותו לפי אורך הגל שלו בתרשים ה-EEG.

אם כך, המוח הוא מעין מחשב ביולוגי הפולט וקולט גלים אלקטרומגנטיים. גלי אלפא, למשל, ישפיעו על כולם באותו אופן (ייצרו תחושה של רגיעה). כאשר בודקים את הפעילות המוחית באמצעות fMRI, ניתן לראות בזמן-אמת אילו חלקים בו פעילים במצבים שונים (חשיבה, דיבור, תנועה ועוד). מי שיצליח להפוך את התהליך הזה, יוכל לייצר מצבים שונים במוח באמצעות התערבות מבחוץ.

כיום יש שבב שניתן לשתול בקרקפת, על מנת שיקלוט את המחשבות שלנו (דהיינו את הפולסים החשמליים במוח), ויהפוך אותן לסדרה של פעולות. שבבים אחרים מאפשרים לעיוורים לראות צורות, על-ידי קליטת המידע ושידורו אל הרשתית או המוח. זה עדיין לא עובד עבור כל העיוורים-מלידה, אבל זו בהחלט פריצת דרך.

שבב אחר – מתוחכם יותר – מאפשר לקלוט מילים, רגע לפני שהן יוצאות מהפה, על מנת לבצע פעולות או לדבר. כל מה שצריך הוא להניח את השבב הקטן על הצוואר, סביב מיתרי הקול, ואין צורך להוציא אפילו הגה. פשוט צריך "לדבר בראש", והשבב הופך את המחשבות למעשים (מניע כיסא גלגלים חשמלי, משתמש בתוכנת-דיבור כדי לתקשר ועוד). שבב כזה יכול להקל מאוד על חייהם של בעלי מוגבלויות, אבל הוא בעצם מהווה הוכחה לאפשרות של שליטה-מוחית באמצעים חיצוניים לנו. מומחים מגרמניה אף הצליחו לייצר מכשיר דמוי-קסדה, שיכול לקרוא מחשבות ולנהוג בכלי-רכב (וידוע שלחיל האוויר האמריקאי יש קסדות "קוראות-מחשבות", שמאפשרות להפעיל את המטוס בלי מגע פיזי).

2. שליטה מרחוק

עד כאן הכול טוב ויפה, אבל אלו הם רק השלבים הראשוניים ביותר בתחום השליטה המוחית; כי מסתבר שאפשר להרחיק-לכת גם מעבר לכך. חוקרים עצמאיים רבים בדקו את האפשרויות הטמונות בתחום הזה, חלקם במימון ממשלות ארצות-הברית וחלקם בצורה עצמאית.

אחד מהם היה דר' אנדריה פוהריץ', נוירולוג מארצות-הברית שהלך בעקבותיו של ניקולה טסלה. טסלה היה מהנדס חשמל מוכשר ושופע מאין כמותו; הודות להמצאותיו יש לנו היום רשת חשמל בזרם חילופין, ועוד מאות פטנטים אחרים שהפיקה הגאונות שלו כבר בתחילת המאה ה-20.

דר' פוהריץ' המשיך את מחקריו של טסלה בנושא גלים אלקטרומגנטיים בתדירויות נמוכות (ELF – Extremely Low Frequency). לגלים הללו יש אותו טווח תדירויות הקיים באדם ובטבע, בין 1 ל-60 הרץ בערך. המוח האנושי מייצר פעילות חשמלית שאורך הגל שלה הוא בין 4 ל-40 הרץ, ואפילו סערות ברקים מהדהדות בתדירות ממוצעת של 7.83 הרץ (Schumann Resonance).

ממשלות ארצות-הברית לדורותיהן השקיעו הרבה במחקרי שליטה-מוחית. אומנם אף אחד לא יקום ויודה בכך באופן רשמי, אבל יש מסמכים שנותרו מאותו עידן, בין שנות ה-50 לשנות ה-70 (פרויקט שנקרא MK Ultra). בעקבות מחקריהם של פוהריץ' ושל אחרים, כיום ידוע שאפשר לשלוח מסרים ישירות למוח, גם ממרחקים עצומים.

כדוגמה ניקח את שיטות השידור בהן משתמשים ברדיו – FM ו- AM. שתי השיטות פועלות באמצעות גל ראשוני וגל משני; הגל הראשון הוא המידע שאנו מבקשים להעביר, והגל השני נושא את המידע ממקום למקום. ההבדל בין שתי השיטות נובע מהצורה שבה התהליך מבוצע: בשיטת FM משנים את התדר כדי שיתאים למידע, ובשיטת AM משנים דווקא את העוצמה. כך זה נראה בצורה ציורית:

גלי רדיו בתדירות AM-FMבאותו אופן ניתן להזרים מידע ישירות למוח האנושי. גלי מיקרו מחממים כל דבר המכיל מים, ובני-אדם הם 70% מים. כל מה שצריך הוא להרכיב מסר על גבי מיקרו-גלים, ולשדר אותם אל שפן הניסיונות שלנו. גלי המיקרו ירחיבו ויצמצמו את המוח במידה זעירה, בגלל שינויי החום, וה"נקישות" הפנימיות הללו יעבירו את המסר ישירות פנימה. כך ניתן לעקוף את חוש השמיעה ולגרום לאנשים "לשמוע קולות".

נשמע מפחיד, אבל נראה שהכול מבוסס על עשרות שנים של מחקרים מדוקדקים. דר' פוהריץ' אפילו פרסם ספר בנושא, שבאחד מפרקיו הוא מפרט אילו גלים אלקטרומגנטיים ישפיעו על בני-אדם:

  • 6 עד 6.6 הרץ – חסימה של יצירת נוראפינפרין בגזע המוח; מוביל לדיכאון, כאבי-ראש, בעיות זיכרון ועוד.
  • 7.8 עד 8 הרץ – מצב של רגיעה ונינוחות, כמו במדיטציה.
  • 10.8 עד 11 ו- 15 הרץ – שחרור עודף של נוראפינפרין, הגדלת קצב דפיקות הלב וחילוף החומרים, ויצירת התנהגות מאנית עד כדי התקהלויות גדולות, הפגנות ומהומות.
  • 20 עד 25 הרץ – עלול ליצור סרטן.

מכיוון שמדובר בגלים בעלי תדירות נמוכה, אורך הגל שלהם גדול מאוד (עד כדי מאות אלפי קילומטרים). לא ניתן לחסום אורך גל כזה ארוך, והוא עובר דרך חפצים כאילו לא היו שם כלל. בנוסף – אם עוצמת השידור גבוהה מספיק, הגלים הללו יכולים להסב נזק במשך חודשים רבים גם אם כבר הפסיקו לשדר אותם. אגב, הדבר היחיד שכן יכול לבטל את הגלים ה"רעים" הם הגלים ה"טובים" – 7.8 עד 8 הרץ.

אבל מה שעוד יותר מפליא, הוא שהיכולות הללו לא נעצרות בבני-אדם.

3. שליטה בטבע

באוגוסט 2005 פקדה את ארצות-הברית סופת ההוריקן הקטלנית "קטרינה". 80% מהעיר ניו-אורלינס הוצפו לחלוטין, אלפים נהרגו או איבדו את בתיהם והנזקים מסתכמים במיליארדי דולרים. בתוך כל ההמולה הזו הגיח לו חזאי פופולרי בארה"ב, סקוט סטיבנס, וטען שעוצמתה של "קטרינה" הוגברה במתכוון על-ידי מחולל של גלים אלקטרומגנטיים.

נשמע תלוש מהמציאות?

לא לדברי שר ההגנה האמריקאי ב-1997, ויליאם כהן. האיש מצהיר במפורש על קיומו של נשק אלקטרומגנטי המסוגל לחולל רעידות אדמה וסופות הוריקן. אומנם כאן אנו כבר חורגים הרבה מעבר לשליטה בבני-אדם, אבל לפי מחקריו של ניקולה טסלה, גלים אלקטרומגנטיים בתדירות ובעוצמה מוגדרות, יכולים לחמם אזורים שלמים בכדור-הארץ ובאטמוספרה.

כל מי שמכיר קצת את הדרך שבה פועל מזג האוויר, יודע שהתזוזות באטמוספרה נעות מאזורים חמים לאזורים קרים. אם נכוון גל ממוקד היטב לאטמוספרה, ונגרום לחימום בצד אחד ולקירור בצד שני, נוכל לחולל מהומות בלי הרבה בעיות.

לכל דבר יש תדירות טבעית, הנובעת מתזוזת האטומים שלו; ברגע שמפציצים את כדור-הארץ בתדירויות הטבעיות שלו – יוצרים הפרעה. בפיזיקה זה נקרא "תהודה", ותוצאותיה יכולות להיות הרסניות. מחקריו של פוהריץ' מראים שאם מפנים גלי ELF אל כדור-הארץ, ניתן לחולל רעידות-אדמה והתפרצויות געשיות (6 הרץ), וכן ליצור או להגביר סערות וסופות (11 הרץ).

לא צריך להרחיק-לכת כדי לחזות בכך. הנה דוגמה למה שקורה כאשר תדירות מסוג מסוים פוגשת בתדירות דומה לה:

אבל עוד לא סיימנו, כי כעת מגיע השלב האחרון והאולטימטיבי.

4. נשק יום הדין

שוב אנו חוזרים למדען-מכשף של המאה ה-20, ניקולה טסלה. האיש המשיך לפתח את תגליותיו, והגה שני רעיונות שממש גובלים במדע בדיוני טהור – קרן המוות ומגן האנרגיה.

קרן המוות היא נשק אנרגיה מהיר ומיידי, המבוסס על שתי קרניים אלקטרומגנטיות (קרן היא ריכוז של אנרגיה בתוך "משעול" צר, בעוד שגל הוא התפשטות כדורית של אותה אנרגיה). כאשר הקרניים מופרדות האחת מהשנייה, הן לא יכולות להזיק; אבל ברגע שהן נפגשות במרחק מסוים – הן מחרבות כל דבר הנמצא בטווח הפגיעה. זהו סוג של התאבכות בונה בין גלים (אינטרפרומטריה) – רק כאשר הגלים נפגשים, הם מגבירים זה את עוצמתו של זה.

אפשר לומר שמדובר במעין לייזר, אלא שיעילותו גדולה הרבה יותר. בעוד שלייזר הוא הרסני לכל אורכו, קרן המוות של טסלה (Tesla Howitzer / Death Ray) יכולה לנדוד מרחקים גדולים בלי לגרום כל נזק. ההשמדה נוצרת רק במקום המפגש של הקרניים, קילומטרים רבים מן המקור.

אבל אם קרן המוות עוד נשמעת קצת הגיונית, בהיותה דומה ללייזר, מגן האנרגיה של טסלה (Tesla Shield / Dome) הוא באמת כבר בדיון טהור. בעוד שקרן המוות מייצרת התאבכות בין שתי קרניים נפרדות, מגן האנרגיה מבצע התאבכות בין סדרה של גלים כדוריים קונצנטריים.

הגלים מופצים החוצה בצורה רדיאלית, ונפגשים במרחק מסוים מהמקור. המקום בו הם נפגשים ומתאבכים מתמלא מייד באנרגיה הרסנית, כמו בדוגמת קרן המוות. הגלים המתאבכים יוצרים קליפת אנרגיה כדורית סביב המקור כולו. כל מה שינסה להיכנס או לצאת דרך הקליפה – יושמד. או לפחות כך זה בתיאוריה של טסלה.

5. חזרה למציאות

כדאי לשים לב שבעוד שהשלב הראשון נמצא בתחום המדע, השלבים האחרים חורגים מהידוע ומהמוכר; עד כדי שהם מצויים כיום רק בתחומן של תיאוריות קונספירציה. מכיוון שאלו האחרונות אינן מוכרות בציבור הרחב ובקרב הקהילה המדעית, קל מאוד להכחיש את קיומן.

אז אם כל זה נכון, איך אנחנו לא מודעים לזה? מדוע אנו לא רואים שום עדות לשימוש בטכנולוגיות הללו? לצערי הרב אין לי תשובה טובה לשאלות המתבקשות הללו.

ייתכן מאוד שהרבה ממה שהצגתי כאן אכן אינו קיים, והוא אינו אלא עוד תיאוריית קונספירציה תלושה מהמציאות. אבל ייתכן שבאמת מסתירים מאתנו הרבה מידע ומשאירים אותנו בחשכה. אף ממשלה לא תודה שיש לה אמצעי לשליטה על אוכלוסיות שלמות; הודאה שכזו הייתה מערערת את קיומה של כל חברה דמוקרטית.

מה שחשוב לזכור הוא שכל האמצעים המתוארים פה, מבוססים על דברים שאינם רחוקים מהמדע הנוכחי. אלקטרומגנטיות היא תופעת-טבע ידועה ומוכרת, גם אם כמה מהיישומים הטכנולוגיים שלה, המתוארים לעיל, נשארים (לעת עתה) פחות מוכרים.

4 Replies to “המדע הבדיוני כבר כאן”

  1. איזה כיף למצוא סוף סוף מישהו ההפך ממר גלעד מאתר חשיבה חדה שקוטל כל דבר. כאן לפחות יש גם איזון, נאורות ובינה.

    1. אין ספק שלמדע ולטכנולוגיה יש חשיבות עצומה, ולא היינו מנהלים את הדיון הווירטואלי הזה בלעדיהם. אבל אני בהחלט מתגאה בכך שאני שונה מכל הפנאטים המדעיים למיניהם, שלא מסוגלים לראות 5 ס"מ מחוץ לצלחת הפטרי שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *