גבירתי הסולידית, יציאה מהארון אינה עבירה על החוק

מה קורה כשפרסונה מקצועית בתחום אחד, מרשה לעצמה להגג הגיגים בתחום בו היא מבינה כלום ושום דבר? נוצרות השוואות מכוערות ופוגעניות במיוחד.

"הסולידית" הוא שם של אתר מוכר וידוע בתחום הכלכלה והפיננסים. הפרסונה שעומדת מאחוריו מביעה את דעתה המקצועית בשלל נושאים כלכליים וכספיים, ורבים נעזרים בעצותיה המקצועיות. לאותה סולידית יש גם חשבון טוויטר, בו היא מפיצה את הפוסטים מהאתר ומקיימת דיונים עם קהל עוקביה (שמונה מספר מכובד בהחלט של 20,000 משתמשים).

לאחרונה צייצה הסולידית ציוץ תמוה, מכעיס ופוגעני במיוחד (צילום מסך לפניכם). כפי שניתן לראות, הציוץ המכוער מצליח לעשות השוואה קלוקלת בין ילדה טרנסית בת 9 שיצאה מהארון – לבין ילדה בת 15 שהחליטה להתמרח על כדורגלנים באותו מקרה ידוע שפורסם בתקשורת.

כנראה שלדידה של הסולידית, יציאה מהארון וקיום יחסי מין עם קטינות שלא כחוק – הם היינו הך. כי אם ילדה בת 9 יכולה "להחליט" שהיא טרנסית, למה שילדה בת 15 לא תוכל להחליט עם מי לשכב?

בתור מישהי שמתיימרת להכיר את המציאות הכלכלית בעולם, כנראה שהמציאות המשפטית והביולוגית נעלמת מעיניה של אותה סולידית נכבדה. יש כל כך הרבה הנחות הומופוביות וטרנסופוביות נסתרות בציוץ המכוער הזה, אז הנה רק כמה מהן לצד תגובתי.

ראשית, המחוקק הישראלי הוא זה שקבע שגיל ההסכמה המינית יהיה 16 שנים ולא 15 או 10. אז לצאת בהתקפה חזיתית נגד טרנסית בת 9 שכל "חטאה" היה לקבל תמיכה ציבורית ביציאה מהארון – זה ממש מכוער, שלא להגיד טרנסופובי. יש לך בעיה עם גיל ההסכמה המינית? דברי עם המחוקק ואל תשתמשי בילדה כלוח מטרה לחיצים המורעלים שלך (אגב תלונתך על ניצול ילדים למטרות של מבוגרים).

שנית, הילדה לא "החליטה" שהיא טרנסית בדיוק כפי שאיש אינו מחליט במודע למי הוא נמשך או שמגדרו לא תואם את מינו. אני בטוח שגם הסולידית גילתה יום אחד, בתחילת גיל ההתבגרות, למי היא נמשכת מבחינה מינית. היא לא החליטה את זה; היא גילתה את זה. מאוד מאכזב ומכעיס לגלות שאנשים ממשיכים לחשוב שנטייה מינית או מגדרית היא בגדר החלטה מודעת, בעוד שהם עצמם לא החליטו על נטיותיהם שלהם במודע.

שלישית, הסולידית טוענת שהבעיה שהיא מצביעה עליה קשורה בכלל למבוגרים בשני המקרים. מצד אחד מבוגרים מנצלים ילדה בת 15 לקיום יחסי מין, ומצד שני מבוגרים מנצלים גם ילדה טרנסית בת 9 כדי להחצין את תפישות העולם הליברליות שלהם.

גם זו השוואה מקוממת ומכוערת למדי, שהרי באותה מידה אפשר להגיד שילדים ששרים מול קהל תומך וצוהל, מופיעים בפרסומות או מתראיינים באמצעי התקשורת – גם הם מנוצלים על ידי מבוגרים. ואיפה זעקותיה של הסולידית הנכבדה על תוכניות כמו בית ספר למוזיקה, אקס פקטור ושאר ירקות שמעלות ילדים על במה ומול מצלמה? ומה נגיד על ההורים ה"פושרים" של ילדי פרסומות והופעות, שדוחפים את הילדים להופיע ועושים קופה שמנה על גבם? כרגיל, הצביעות חוגגת.

רביעית, אם ילד סטרייט בן 9 היה מצהיר לפתע שהוא מעדיף בנות – איש לא היה משווה את זה לאותה נערה בת 15 שהתמרחה על כדורגלנים, ואיש לא היה טוען שהילד לא מבין כלום כי הוא בן 9. בצביעות רבה, הסולידית סובלת מאותה דעה קדומה שמקננת בליבם של רבים – כל עוד הילד/ה מביעים נטייה למגדר / למשיכה המינית ה"נכונים", איש לא יטען שהוא/היא לא מבינים מחייהם, ובטח לא יעלה על הדעת להשתמש בהם כקרדום לחפור בו.

אבל כשזו ילדה להט"בית שכל חטאה הוא לגלות שהיא שונה – למי אכפת.

3 Replies to “גבירתי הסולידית, יציאה מהארון אינה עבירה על החוק”

  1. ובכן, אני סוף סוף מגיב לך כאן בבלוג (קראתי את כל הפוסטים הקודמים שלך בבלוג לפני כשנה). אני הולך לשפוך הלילה כמה תגובות לכמה פוסטים שונים. לעניינו:

    או, אז גם אתה יודע לבצע ניתוחים שמתארים הנחות סמויות בכל טענה וטענה. מיומנויות חשובה לספקנים פילוסופים. Well done.

    לגבי נושא הפוסט שלך – זה לא פלא שאנשים כדוגמת הסולידית מרשים לכתוב ציוצים מגוחכים שכאלה. הרי זה ברור שהקהילה הגאה, בדומה להרבה קהילות אחרות שנוטות להיתפס כמוחלשות וכזקוקות להכוונה, טיפול וכו', נוטה להתקשות לייצג את עצמה. וזה בדיוק הסיבה למה כל פלוץ שלא יודע דבר וחצי לגבי הקהילה הגאה, מרשה לעצמו להצהיר כל מיני דברים שגויים (בין אם באופן גלוי או סמוי. במקרה הזה זה היה די סמוי), מה שמוביל להסתה ביחס של הציבור הרחב כלפי הקהילה הגאה, כי הציבור הרחב יעדיף להקשיב ברצינות לקולות שבאות ממנו עצמו, ולא מהקהילה הגאה.

    אתה לא לבד אגב. לפי מה שכתבת בדפים אחרים בבלוג, אתה הומוסקסואל. אלא שיש קבוצות ענקיות של אוכלוסיות נוספות בארץ (ובעולם בכלל), שאינם קשורים לקהילה הגאה, אך גם כן סובלים מאותה הבעיה בדיוק שתיארתי בפסקה הקודמת – הציבור הרחב שופט את אותם אוכלוסיות על פי כל פי מיני סטיגמות ודעות קדומות, מתייג אותם כ "דפוקים" מהיבטים כאלו ואחרים, כזקוקים להכוונה ולטיפול, וכתוצאה מכך סובלים גם הם בדיוק מאותם דברים שאתה בטח רגיל לחוות במסגרת היותך חלק מהקהילה הגאה: פשעי שנאה (ראה ערך, כדוגמה אחת מתוך אינספור שיש לעניין זה לבדו, את מקרה רצח של שירה בנקי שאתה בטח כבר מכיר), סטיגמות, דעות קדומות, סוגים שונים של אלימות, התעללויות, אפליות שמחזקת אי-שיוויון במקום לצמצם אותו (יש גם אפליות מתקנות לצמצום אי-שיוויון פה ושם בחברה, נכון, אבל האפליות מהסוג ההפוך הם בתכל'ס יותר נפוצות), חוסר כוח חברתי (לקהילות מהסוג המדובר אין ממש כוח פוליטי ומעמד חברתי), כפייה של דברים נוראיים שאין לנו צורך בהם (טיפולי המרה למשל), ועוד ועוד בעיות אינסוף.

    קשה למנות את כל הקהילות האלו, כמובן, כי סביר להניח שיש המון כאלה. אבל זה בוודאי כולל (בין היתר):
    – כל האנשים בישראל המתויגים כבעלי מוגבלות אחת או יותר לטווח ארוך (מדובר, על פי הערכות, בלפחות 10% מהאוכלוסייה כאן בארץ, אם לא הרבה יותר – אז, לפחות כמיליון איש רק כאן בארץ).
    – כל האנשים המאובחנים עם בעיות רפואיות שנחשבות בחברה לקשות יחסית – מהסוג שהם חשוכות מרפא ולעיתים גם מולדות. למשל: כל מיני אבחנות פסיכיאטריות מודרניות (כמו אוטיזם למשל), אנשים ללא יכולת להשתמש בידיים ו/או רגליים, ועוד.
    – אנשים עם מאפיין כלשהו, שאין לו קשר ישיר כלשהו לעולם הרפואה בכלל, אבל בכל זאת יש עליו סטיגמות מפה ועד הודעה חדשה. זה יכול למשל להיות:
    א. צבע עור (אם יש לך צבע עור שחור, אז..)
    ב. קבוצה אתנית שונה (ראה למשל, כל המתח בין יהודים לערבים בארץ)
    ג. גזע שונה (ראה למשל מה שעשו הנאצים ליהודים לפני 75-80 שנה)
    ד. מגזר שונה (ראה למשל המתח העצום בין החילונים לחרדים בארץ. אנחנו החילונים צועקים: "החרדים פרזיטים! לומדים תורה במקום לצאת לעבוד ומקבלים יותר מדי קצבאות מהמדינה! אם זה ימשיך ישראל תהפוך למדינת עולם שלישי!", והחרדים צועקים: "אנחנו מצילים את העולם בעזרת לימודי תורה! מגיע לנו הכל!")

    אני למשל משתייך לקהילה האוטיסטית (או כך לפחות אני מתעקש להגדיר את עצמי). זה מוגבלות חריפה בהרבה מהומוסקסואליות ובכלל ממה שיש בקהילת הלהט"ב, שסובלת מסטיגמות איומות במיוחד, טיפולי המרה כגון ABA, כפייה של טיפולים לא אתיים, קושי לקבל את האבחנה (כי זה אבחון נוירולוגי-פסיכולוגי-פסיכיאטרי, ולכן רב-תחומי, ולכן כדי לקבל אותו צריך לקבל הערכה מלפחות 2-3 אנשי מקצוע רלוונטיים). אין להשתייכותי לקהילה האוטיסטית שום סיבה מיוחדת, זה סתם כי זו אבחנה שקיבלתי פעם שאני די מבסוט ממנה. אבל "הקהילה האוטיסטית", ספציפית כאן בארץ, לא ממש קיימת. אין ולו עמותה אחת שאפילו מובלת על ידי אוטיסטים. ולא, אס"י זה לא עמותה, זה פסאודו-ארגון – ואפילו בארגון שכזה, יש רק 8 אוטיסטים פעילים בו, לפי מנכ"ל אס"י הנוכחי. אלא מה? שאס"י זה ה – "ארגון" היחידי בארץ שכל החברים בו אוטיסטים. חוץ מזה יש אולי עוד כמה אוטיסטים שחברים בעמותות שמובלות על ידי נ"ט. בפייסבוק אני הצלחתי למצוא אולי 20-40 אוטיסטים פעילים בפייסבוק בנושאים הקשורים בקהילה האוטיסטית. מה שאני מנסה להגיד בזה, בעיקר, זה שאם אתה מרגיש שהקהילה הגאה שאתה כותב עליה (ועל הומוסקסואליות בפרט) כל כך הרבה פוסטים בבלוג שלך היא "מסכנה" עקב היחס האכזרי של החברה כלפיה – אתה טועה. ביחס לרוב האוכלוסיות "המסכנות", אתם פריבילגים וזוכים ליחס נפלא. יש אוכלוסיות כל כך מסכנות שאפילו הבכירים שביננו שוקלים להתאבד מרוב שאנחנו מיואשים מהעובדות בשטח.

    טוב, אבל אולי קצת סטיתי מהנושא יותר מדי, אז on topic. לגבי הסולידית – אני הפסקתי לעקוב אחריה מאז שהיא חסמה אותי (לפני כשנה). עקב מה היא חסמה אותי? עקב ביקורת בונה שכתבתי לה באחד הפוסטים, נראלי. אני באמת שתוהה איך בכלל יכולתי לקחת את הבחורה הזאת ברצינות – בערך כל מה שהיא כותבת שאיננו בתחום התמחותה (כלכלה), נראה כמו עבודות של ילדה בכיתה ז' שחושבת שהיא יכולה לכתוב פוסטים ארוכים בנושאים כגון פילוסופיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכו', כאשר כל פוסט נראה כאילו מבוסס על איזה ספר וחצי שהיא קראה בנושא עליו כתבה 2,000 מילים. החשיבה הביקורתית שלה די עלובה. יש בערך בכל טיעון שהיא כותבת בכל אחד מהפוסטים בבלוג שלה כל כך הרבה הנחות סמויות, מונחים עמומים, טענות ואפילו הכללות נטולות כל בסיס במציאות, שגם בגלל זה אני די כועס על עצמי שבכלל לקחתי את הכתבים שלה ברצינות בעבר. יש לי אפילו פוסט בבלוג שכתבתי ב 2016 שבו אני עושה ניתוח של ניסוח לאחד הפוסטים הפילוסופיים (והקדומים) של הסולידית שמדגים את זה די טוב. גם בנושאים עליהם כביכול היא מוסמכת לכתוב מידע (כלכלה), בעוד שנכון שהיא לפעמים כותבת שם דברי טעם, את כל המידע ואת כל דברי הטעם שהיא חולקת בבלוג שלה בנושאים אלה (שוק ההון, שוק הנדל"ן, השקעה פסיבית, הקטנת הוצאות ופרישה מוקדמת), ניתן בקלות למצוא ברשת ובספרים מקורות מידע איכותיים בהרבה, שנכתבים על ידי כלכלנים שאשכרה יודעים לא רק שלספק מידע בתחום התמחותם, אלא גם לספק מידע אמין ככל האפשר, עם טענות מוגדרות היטב, גיבוי במחקרים מדעיים וכו'. עומר מואב למשל עדיף עליה בהרבה. גם אורי כץ. אלו דוגמות לכלכלנים שלא רק שמכירים את "אבני היסוד" של עולם הכלכלה הרבה יותר טוב ממנה, אלא גם יודעים לעשות מחקרים ולספק מידע אמין, תוך כדי שהם מקפידים שלא לדבר על נושאים שאינם בתחום התמחותם (כלכלה).

    אתה יודע אבל מה אפילו עוד יותר מדהים? שמצד אחד אותו "ביולוג ירושלמי" פרסם את שנינו בפורום של הסולידית כאל בלוגים פילוסופיים עם רעיונות מעניינים (כמובן שקיבלתי על כך התראה מיידית מהמערכת, וכך גיליתי את הבלוג שלך בזמנו). כך שכנראה הסולידית כן עוזרת לא מעט בכל זאת, כי בלעדיה לא הייתי מגלה אותך.

    אז בכנות – מה דעתך להפסיק לעקוב אחריה ואחרי כותבים שכמותה? באמת שבלי להוציא את "לשון הרע", לא חסרים אנשים קצת יותר חכמים מהסולידית לעקוב אחרי כתביהם בכל הנושאים עליהם הסולידית בוחרת לכתוב. במיוחד בנושאים שקשורים לקהילות נרדפות כמו הקהילה הגאה/להט"ב. נכון שיש לה המון עוקבים, אבל אני חושב שזה קצת משעמם לראות אותך נאבק מול טענות כל כך חסרות כל היגיון, שזה מרגיש לי (כצופה מהצד) כמו לראות אותך "מנצח" בויכוח מול ילדה בת 5. הרבה יותר אהבתי את כל הפוסטים שלך שאתה מביא טענות מכל מיני הוגי דעות שנחשבים לגאונים יוצאי דופן בתחומים שלהם (נגיד, כמו לרב + ד"ר מיכאל אברהם שאני בדיוק עומד לרשום תגובה גם לאחד הפוסטים הפרה-היסטוריים שלך שבו התייחסת לחלק מכתביו) ומנתח בביקורתיות את טענותיהם. אולי כדאי שתעשה את אותו הדבר בתחום של קהילת הלהט"ב – שמעת למשל שלפני בערך שנה-שנתיים, אדם בשם רפי פרץ מונה להיות שר החינוך, וקבע שכדאי לאפשר טיפולי המרה להומוסקסואליים? למה שלא תכתוב על זה פוסט תגובה? זה למשל שווה הרבה יותר מסתם להתייחס לאיזה ציוץ קצרצר שכתבה בחורה שיש לה אולי 10% מהעוקבים שיש לרפי פרץ עד היום.

    אז לסיום התגובה הסופר חופרת הזאת: נעים להכיר – אני "החושב הלא נורמלי", אוהב פילוסופיה (ולחפור, באופן כללי) לא פחות ממך וגם שרוי במצב בעייתי של השתייכות לקהילה נרדפת, שנואה ומתויגת. אני אגב סובל ומתקשה לשרוד הרבה יותר אפילו מרוב האוטיסטים כי בנוסף להיותי נרדף ושנוא על ידי הציבור הרחב, ונכה מלידה (כמו כל האוטיסטים), גם גדלתי במשפחה נוראית של עבריינים חסרי כל מוסר שלגמרי תומכים בטיפולי המרה, בהפעלת אלימות באופן שיטתי כלפי כל העולם ואשתו כדרך לחנך (!!!), באגואיסטיות, בלשעבד את כל העולם ואשתו לגחמותיהם האגואיסטיות, באיומים ברצח על כל ניסיון להתנגד לרצונם (!!!!!!!), ועוד ועוד בעיות עד אין סוף שגורמות לי לתהות איך לכל הרוחות זה יכול להיות שאני היום בחור מבוגר – ומעולם לא נרצחתי עדיין על ידי משפחתי (וכן, הם ניסו לרצוח אותי, והפעלתי כלפיי את מלוא האלימות הכי אכזרית שניתן להעלות על הדעת לאורך כל ילדותי).

    עכשיו, going on to respond to some of your other posts..

    1. ואוו, אתחיל מהסוף.
      יש לך סיפור חיים לא פשוט, בלשון המעטה. אין ספק שיש "קהילות" (ואני בכוונה כותב במרכאות, כי זה מסוג ההשתייכויות שנוצרות אוטומטית בלי רצונך) שמצבן לא פחות גרוע מלהט"בים, ואף יותר. לצערי כל אחד חייב לבחור את המלחמות שלו, אחרת נהיה כולנו ברחוב מפגינים 24/7 על כל עוולות העולם.

      לעניין הסולידית, אני לא עוקב אחריה (אני פחות מתעניין בפיננסים)… אבל בגלל הסערה שהציוץ שלה עורר הייתי חייב להגיב. זה לא משנה שיש לה היגיון של ילדה בכל הנוגע לנושאים בהם היא לא מבינה… היא הצליחה לעצבן אותי עם הבורות שלה, שאגב סוחפת מאות ואלפים מקוראיה שמצדיקים את טיעוניה. זה בדיוק כמו ישראלי שמתעצבן מאנטישמי שמוציא ליהודים שם רע סתם בלי שום הצדקה.

      לגבי דברים אחרים לכתיבה, כמו שר החינוך ושאר ירקות… אולי בגלל שממנו אני לא מצפה לנאורות גדולה מדי – אני מוצא שאין טעם לכתוב על זה. נשמע נורא מכליל, אני יודע… אבל העובדות בשטח ממשיכות בשלהן כבר עשורים רבים.

      ראיתי גם את האתר שלך, דרך אגב. אין ספק שאתה אוהב לכתוב לא פחות ממני, ואפילו מתעלה עליי 🙂 אני כבר מזמן לא מסוגל להגיע להספקים של פעם בכתיבה. אשריך על הסבלנות והיכולת לכתוב על ריבוי נושאים. זו יכולת שלי שמידלדלת והולכת, בעיקר מכיוון שכבר כתבתי כל כך הרבה עד שהגעתי למיצוי.

      מבטיח להגיב גם אצלך מדי פעם. נתראה בהמשך, מר חושב 🙂

  2. משום מה הקהילה הצליחה ליצור משוואה שמשיכה מינית=זהות מגדרית.
    שתיהן זה נהדר, שתיהן זו חדווה של גילוי עצמי, ורק החשוכים עומדים מנגד.

    החטא הקדמוני של הקהילה הוא הרצון להשתייך, להתנחמד, ולהראות שהספקטרום בעצם רחב, ו"היי, אנחנו כמו כולם".

    הבעיה היא שזה לא עומד תמיד במבחן המציאות.
    גבר שנמשך לגבר זו אכן סטייה מהנורמה של כ90% מגברי העולם,
    אבל היא סטייה די מובנת – אחד אוהב נשים נשיות, אחר מחפש נשים נעריות.
    אז השלישי אוהב בנים – מוזר לרוב הסטרייטים, אבל מקובל לגמרי למי שמבין שמה שאני אוהב זה לא בהכרח מה שהשני אוהב.

    עד פה, הכל בסדר.
    איפה הקשר בין מישהו שחושב שהוא בת?
    אין פה עניין של משיכה מינית, יש פה עניין של זהות. המאבק הטרנסי, אם כבר, קשור יותר למאבק היהודי באנטישמיות ("זכותנו להיות בזהות של יהודים בלי למות") מאשר שהוא קשור למאבק הלהט"בי.

    הדוגמטיות המונומנטלית של הקהילה היא הצרה הגדולה שלה.
    מילא שהיא מציגה חזית אחידה כלפי חוץ, "להטב"ק+" באותו קיצור אחיד, כנראה שלא יורים בתוך הנגמ"ש,
    אבל הצרה היא ששטיפת המוח עובדת גם פנימה, אל תוך הקהילה, וחבריה באמת ובתמים מאמינים שהם אחד – אגד של בעלי זהות מינית שונה שמחפשים צדק.

    אלא שעמוק בפנים, כולם, כולל כולם, יודעים שזה פשוט לא נכון.
    המאבק ההומו-לסבי הוא המאבק לשכב ולגור עם בני מינך – מאבק מיני לצורך קבלה חברתית, למי שזה הסקס שבו הוא חפץ.
    מה בין זה לבין מאבק טרנסי, מאבק לזהות מגדרית שונה על העצמי, מאבק זהותני ללא סממני סקס?
    מה בין זה למאבק הקווירי, שהוא מאבק של תרבות נגד היוצאת נגד נורמות ותו לא?
    מה בין זה למאבק הא בינארי שהוא בפשטות מאבק זהותני-אנרכיסטי?
    התשובה היא שאין שום קשר.

    וככל שהקהילה וחבריה יצופפו שורות סביב תופעות הולכות ומרוחקות מגרעין המאבק המיני, ומגרעין האמת,
    ויאתרגו כל תופעה שולית יותר ויותר שקשורה זהותנית איכשהו למאבק ההומו-לסבי, ימסגרו אותה כ"גילוי" ויתעלמו מהבליינדספוט הברור לעין כל – שאלה לא תופעות שעומדות באיזשהי אמת מידה מדעית (דיספוריה מגדרית קיימת. הטיפול שלנו בה, הוא בהכרח המיטיב ביותר לסובלים?) – כך הקהילה כולה תאבד קרדביליות, ותצבע את כל חבריה באותו צבע של חוסר לגיטימיות, על אף, כאמור, שרוב הקהילה לגיטימית.
    כמובן, זאת בדומה ליהודי אחד שמלווה בריבית בפולין, ויהודי אחר בגרמניה שסובל בגלל זה – אנחנו חכמים היום מספיק כדי להבין שלקשור זהות אחת לאחרת בכל מחיר, ללא לשפוט כל מקרה לגופו – זה מתכון לאסון. כמו שיש יהודים טועים, יש להטבים טועים.

    משום מה, ככל שהקצין השיח בחו"ל, נדמה לי שדעתך זזה מעט ב4 בשנים שחלפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *