מה חדש בקידום אתרים

כמו שכל איש SEO יודע, קידום אתרים זה לא רק מחקר מילים, אופטימיזציה וקישורים. התחום הזה משתנה כמעט כל יום, מבלי שנבחין בכך (ובייחוד מאז שגוגל ציינה שהיא משדרגת את האלגוריתם כמעט מדי יום. והנה סקירה נוספת בנושא הזה).

הדינמיות המתמשכת בתחום הפכה אותו משיק לתחומים נוספים, שבלעדיהם הקידום הטכני נטו עלול להתגלות כחסר-תועלת (כגון UO/UX – חוויית-משתמש / אופטימיזציית-משתמש; Web Analytics ושיפור אחוזי המרה CRO). בסקירה זו אתייחס רק למקורות-מידע בנושא SEO, כיוון שכל שאר התחומים שלעיל הינם עולמות שלמים העומדים בפני עצמם.

חשוב מאוד להיות עם אצבע על הדופק, ולא ליפול לתחושת השווא שאם הגעת למיקומים טובים – זה יוכל להימשך לנצח. עדכוני פנדה של גוגל הנחיתו מכה על אתרים רבים, ולעניות-דעתי (הענייה ביותר) כבר מזמן יושמו גם בגוגל ישראל (למרות שההודעה הרשמית על כך יצאה רק לא מזמן).

דברים כאלה מדגישים ביתר-שאת את חשיבותו של מידע עדכני ואמין בתחום ה-SEO. השיטות של היום כבר יהיו מיושנות מחר, וצריך להישאר מעודכנים. באינטרנט יש מספיק אתרים מובילים, שיכולים לספק מידע טוב וזמין (למרות שהרבה ממנו אינו אלא תוצאה של ניסוי וטעייה; ככה זה בקידום).

מתוך הדברים הללו משתמע, בנוסף, שאפשר ללמוד SEO ו-SEM בצורה עצמאית. זה בהחלט נכון ואפשרי, ורבים אף עושים זאת. בניגוד לשנים עברו, כיום אין שום דבר "מיסטי" או "קסום" בתחום הזה, שפעם היה שמור רק ל"יחידי סגולה". כמובן שתמיד רצוי לצבור גם ניסיון מקצועי אמתי, כיוון שיש הבדל לא קטן בין התיאוריה והפרקטיקה.


אתרים בעברית

  • Ask Pavel – קהילת ה-SEO המובילה של ישראל, בניהולו של פבל ישראלסקי. האיש התחיל מבלוג צנוע ואיכותי, עד שהפך לקהילה רבת-משתמשים, שגם ניזונים ממנה וגם תורמים לה. כאן המקום להתעדכן בכל מה שחדש בתחום, או להכיר אותו מההתחלה.
  • המיליונר בפיג'מה – אם פבל מוביל בקידום אתרים, אז יגאל פינס הוא התותח של הפרסום הממומן (SEM) והשיווק באינטרנט. אומנם אין לו מיליונים בבנק, בניגוד לכינוי שלו, אבל הוא בהחלט דופק קוּפּות שמנות ועסיסיות ממהלכיו המבריקים. האיש מפרט לפרטי פרטים (ולפעמים עד זרא) את מעשיו: מעיצוב דפי הנחיתה והכתיבה השיווקית הנכונה, ועד לטיפים וטריקים שרק מעטים יודעים.
  • אתרים ובלוגים מסחריים ואישיים – שווה להעיף מבט גם בכמה אתרים נוספים, שבוודאי רק תורמים לידע הקולקטיבי בתחום: SEO Blog של חברת SEO Israel, אתר seori, בלוג חופש החיפוש המצוין של אוּרי ברייטמן, קהילות seoforums של ניר אדר (אתר K לשעבר), פורום וחדשות קידום של אתר Actv-Tec ועוד. מי שמחפש מידע "חתרני" יותר, בסגנון קידום שחור, יכול להתעדכן במקומות כמו Black Jack או Xrumer.
  • אתרי חדשות בנושאי אינטרנט וטכנולוגיה – אומנם כאן לא מדובר באתרי מומחה בנושאי שיווק ו-SEO, אבל גם אתרי חדשות יכולים לספק מידע חיוני ואמין (NewsGeek, למשל, הוא אחד הטובים, ויש עוד כמה שכדאי להציץ בהם מדי פעם).


אתרים באנגלית
כמו בכל תחום – בהשוואה לשוק הישראלי, באנגלית יש הרבה יותר אפשרויות והיצע. כמות האתרים באנגלית שמספקים מידע היא עצומה, ולא ניתן לעקוב אחרי כולם. להלן כמה מקורות עיקריים:

  • SEOmoz – קהילת מקדמי-אתרים ואנשי שיווק, הכוללת מאמרי-עומק מקצועיים וגם כלי SEO ייחודיים שפותחו באופן עצמאי. באתר יש בלוג שמציע חדשות, סקירות, טקטיקות ואסטרטגיות שונות.
  • SEO Book – האתר של אהרון וול, אחד המומחים המובילים בתחום הקידום. הבלוג שלו מביא את כל מה שחדש בתחום.
  • Search Engine Land – כל מה שחדש בעולם האינטרנט ומנועי החיפוש: מקידום אורגני וממומן ועד מדיה חברתית.
  • הנחיות ועזרה מ-Google – כל מה שציינתי למעלה בעברית, קיים כמובן גם באנגלית ובשפות אחרות. לגוגל יש גם בלוג מקצועי באנגלית, שמרכז את כל המידע הכי אמין ועדכני לבעלי אתרים ו/או למקדמים. אותו הדבר בנוגע לבלוג של גוגל בנושא אדוורדס.
  • אתרי חדשות בנושאי אינטרנט וטכנולוגיה – גם בחו"ל יש הרבה אתרים מהסוג הזה, כגון Mashable ואחרים. שווה לחפש עוד, אם ברצונכם להגיע לכמה שיותר מקורות מידע.

אני אישית מצאתי שהכי נוח לי לעשות לייק על המקורות הללו בפייסבוק, ולקבל כל עדכון ישירות לקיר שלי. אחרים ודאי מעדיפים להשתמש בעדכוני מייל או ב-RSS.אז מה חדש בקידום אתרים? רק אם תעקבו אחר פירורי המידע – תדעו.

10 Replies to “מה חדש בקידום אתרים”

    1. לדעתי אין קשר בין השניים. פנדה מיועדת בעיקר לטפל בנושא חוות התוכן, שמייצרות דפי זבל רק כדי לקדם או לפרסם. בנוסף היא מוודאת שהאתר שאתה מקדם לא עשוי בצורה אוטומטית, אלא מושקעת בו מחשבה והגולש מקבל את מה שהוא רוצה ולא בורח החוצה אחרי שנייה (באונס רייט גבוה). כדאי לך להיכנס ל- SEOMOZ ולקרוא יותר על פנדה.

      ובקשר לקישורי footer – אני אישית מעדיף לא להשתמש בהם יותר מדי, כיוון שהם יוצרים הכפלה מטורפת של אותו קישור מאות ואלפי פעמים (תלוי כמה דפים יש באתר). עדיף להוציא קישור פעם אחת מתוך תוכן רלוונטי באחד הדפים, מאשר מתחתית האתר.

  1. קודם כל תודה על הפרגון 🙂 אני שמח ש-SEORI נכנס לרשימות כאלו.

    נתת בהחלט מקורות יעילים ללימוד קידום אתרים.
    חשוב מאוד גם תמיד לנסות דברים (לא על אתרי לקוחות/אתר היעד) ולבדוק עד כמה כל מה שקראתם נכון.

    הייתי ממליץ לכולם לעקוב בעזרת RSS או עדכונים באימייל, אחר מקורות המידע.

    כתיבה נהדרת, פוסט מעולה!

  2. היי
    כל הכבוד על הבלוג סקרת את כל עולם קידום אתרים
    אני הכי השתמשתי במקורות שנתת בחול כי יש לי כמה אתרים באנגלית שאני מקדם
    דרור

  3. היי במקרה הגעתי לבלוג דרך תגובה שלך אצל פבל שמח להכיר אותו, אחלה פוסט וכמובן תודה רבה על הפרגון והאזכור ברשימה 🙂 אשמח להמשיך להתעדכן פה

    1. היי טל, תודה על המחמאה.
      הבלוג שלי לא עוסק בקידום אתרים, אבל אני כן משחיל פוסט פה ושם, מתוקף מה שאני רואה ומכיר בעבודה. אתה בהחלט מוזמן לקפוץ לביקור בכל עת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *