מניפסט החלאה האישי שלי

ראשיתו של הפוסט הזה בחברה לעבודה, חרדית באמונתה, שפנתה אלי יום אחד ושאלה: "נכון שאתה שונא חרדים?".

אכן, אני כועס ורותח מזעם על התנהלותם של חרדים ושל סיעות דתיות מסוימות, שמרשים לעצמם לזלזל בכל דבר שאינו תואם לתפישת-עולמם. ויותר מכל אני כועס על התנהלותה של מדינת ישראל לאורך השנים, שמאפשרת את המשך הזלזול הזה. לכן מראש אני מצהיר: יסלחו לי כל האנשים העומדים להיפגע מהפוסט הזה, אבל אין לי שום כוונה לעצור את חרצובות לשוני. דברים לא נוצרים בריק, ובדרך כלל תגובה חריפה היא תוצאה של פעולה חריפה.

נתחיל עם יציאה משובחת במיוחד של הרב שיינין, שסוף סוף מודה על האמת: "הגזענות מקורה בתורה". אבל אל תסתפקו בהצהרה של איזה רב קיצוני מאשדוד; תשאלו את התלמידות הספרדיות בעמנואל, שאינן ראויות לשבת ליד חברותיהן האשכנזיות. תשאלו גם את האוכלוסייה הערבית בישראל, שאינה אלא פסולת לא ראויה למגורים לצד היהודים. הפרדה גזענית על רקע אתני. מאיפה זה נשמע לי מוכר…?

וכמובן שכולנו מכירים את יציקות המופת של הרב עובדיה. לאחרונה הגדיל לעשות הרב, באומרו "הדליקה מצויה במקום שיש חילול שבת". מזל שיש הסבר למותם של 41 אנשים, לפינוי של מעל 15,000 איש, ולשריפה של יותר מ-40,000 דונם. מעניין על אילו עוד אסונות בהיסטוריה היהודית, ניתן ליישם את חוכמת הרב.

מה עוד?
אלי ישי העניק פטור מארנונה ל-50 ישיבות, ובגללו כולנו נשלם יותר ארנונה מעתה והלאה. תודה, אלי. המסים בארץ לא מספיק כבדים; צריך להעמיס עלינו גם את הפרזיטים שלך. וכאשר יש כבר אמסלם בסדום, שמעז לצאת נגד אלי ישי וההתנהלות של ש"ס ("בושה לישראל שזה שר הפנים שלה"), הוא משוחרר מיידית משורות המפלגה.

ומענייני כלכלה נעבור לענייני כלה. היחס המבזה כלפי נשים במגזר החרדי ימשיך בשלו, כי הרי אין שום סיבה מוצדקת שהן יקבלו יחס אנושי. אחרי הכול, בג"ץ הכשיר את קווי המהדרין כדי שיהיה עוד תירוץ להתייחס לנשים כמו לזבל.

בת-ישראל:
הלכת בצד הלא נכון של הרחוב? קבלי איומים.
התיישבת בצד הלא נכון של האוטובוס? עכשיו תקבלי גם מכות.
השלב הבא – כיסוי גוף מלא, מכף רגל ועד ראש, כדי שתיראי איראנית למהדרין.
והכול בחסות הדמוקטטורה הישראלית.

ומנשים חוטאות נעבור לאברכים צדיקים, שממיתים את עצמם באוהלה של תורה. הרמב"ם אמר כבר מזמן שאם אין קמח אין תורה, אבל לאברכים אין שום סיבה לעבוד. המדינה מממנת אותם על חשבון העמלים, אז למה לטרוח לצאת לעבודה? בהחלט משתלם להיות אברך במדינת ישראל: לא עובד, לא משלם מסים וביטוח לאומי, לא משרת בצבא ומקבל ים-כסף כאילו אין מחר. מה הפלא שכולם רוצים. אני, לעומת זאת, שירתי בצבא ואני עובד ומשלם מסים, אבל ליהנות ממינימום זכויות-אזרח ולהתחתן עם בן-זוג? בשום פנים ואופן לא.

במקביל, הממשלה מטילה מס על מלגות לסטודנטים רגילים. כמובן. אם האברכים לומדים חינם, מישהו צריך לשלם על זה. ואם חשבתם שהעסקנים החרדים סיימו לפלוש לחייכם – טעיתם. כי בבואכם לממש את אהבתכם, רק הממסד הדתי יחליט מי יתחתן עם מי, ומי בכלל ראוי לחיתון. מה הפלא שלפחות שליש מהחתונות בישראל מבוצעות ללא הרבנות.

פסולי חיתון יקרים, תפנימו: אתם לא ראויים להכרה מהמדינה, ואל תבלבלו לנו ת'שכל עם מונחים כמו "אהבה" (במיוחד אם אתם הומואים, שאז גם אסור לכם להפגין בירושלים למען הזכויות שלכם. נסו אותנו – ונדקור אתכם). ובכלל, ש"ס ויהדות התורה מתנגדות להקלות בגיור, כי רק הן יחליטו מיהו יהודי, ומי בכלל ראוי לשאת בתואר הנכסף הזה.

ואם כבר בהומואים עסקינן (כן, אלו שגורמים לרעידות אדמה), פסק הלכה חדש קובע: אסור לשמוע זמר הומו. אני טוען שאסור לשמוע רב טיפש, אבל אולי אני טועה. אחרי הכול, רבנים בארה"ב מכירים בהומואים ובילדיהם שנולדו בחטא. ממש תודה שנזכרתם עכשיו, אחרי אלפי שנות רדיפה, שנאה וגזענות. אגב, להתחתן תתנו לנו או שאני סתם בסרטים?

אז יאללה – בואו נמשיך לשנוא הומואים, נשים, חילונים וכל מי שלא רוצה לשמור שבת, כשר ושאר חוקים. הרי בשם האמונה אפשר לשנוא, להרוג, להשמיד ולחרב. זה עובד כבר אלפי שנים, אז בטח שגם במאה ה-21. הרבנים ימשיכו לקבוע פסקי הלכה גזעניים ומטופשים עבור ההמונים הנוהרים אחריהם, ואלו יבצעו אותם בדייקנות אין קץ (כולל דין רודף על מנהיגים שסרחו. אחרי הכול, הם הביאו את זה על עצמם).

ואם לא מספיק שקובעים לנו מה מותר ומה אסור בעודנו בחיים, גם מותנו וקבורתנו נתונים להחלטות מטופשות לא פחות. ובאילו עוד דרכים אפשר להתעלק על אחרים? אהה, כן – לקבל תרומת איברים אבל לא לתרום בחזרה, חלילה וחס. הפרזיטיות במיטבה.

זה מה שהיה לנו ב-4,000 השנים האחרונות, ואם ירצה השם, ימשיך להיות גם ב-4,000 השנים הבאות עלינו לטובה. היטיב לתאר את הזלזול תומר פרסיקו:

"בשנים האחרונות עושה האורתודוקסיה היהודית כל שביכולתה, על מנת להשניא את עצמה על הציבור בישראל. תקציבים לישיבות, גנבים בש"ס, אפליה בעמנואל, 'תג מחיר' בשטחים, אוטובוסים מופרדים, רבנים מתנשאים, עולים שלא יכולים להתחתן, חיילים שנקברים מחוץ לגדר, ילדים שעומדים בפני גירוש, שנאת אחים כלפי רפורמים, צפצוף ארוך על הדמוקרטיה, השתלטות עוינת על רחבת הכותל, משמרות צניעות, אמא טליבן, ניצול מיני, שנאת חינם, דמגוגיה, שקרים, סיקריקים, שובניזם, לאומנות, הומופוביה, מיזוגניה, קסנופוביה, אתנוצנטריזם, גזענות, אלילות, אלי ישי."

ועל כך אני מוסיף – הסתה; אלימות כלפי נשים, הומואים ושאר "סוטים"; פלישה כוללת לחיי הפרט מרגע היוולדו, המשך במה יאכל בצלחתו ועד איפה ייקבר ביום מותו; ועוד כהנה וכהנה זוטות פעוטות.

אפילוג
ואם נחזור לשאלה שבה פתחנו: באמת, אין לי שום סיבה לכעוס על החרדים או לשנוא אותם. הם בסך הכול עושים את מה שטבעי להם: לזלזל באחרים, ובמקביל לדרוש (וגם לקבל) את חלקם בעוגה.

הפוסט הזה הוא מניפסט שנאה אחד גדול. אי אפשר להכחיש שכל העוולות המתוארות לעיל, מבוצעות ונדרשות על-ידי חרדים ודתיים למיניהם; ולכן אליהם אני בא בטענות כקהילה. אני בא בטענות לכל אלו שכופים עלי את תפישת-עולמם, מזלזלים בי ועוד מאמינים שזה מותר, מתוקף אמונתם. לכן יסלחו לי כל אלו שבגסות הכללתי בלי הצדקה בטענותיי; כל אלו שכן תורמים את חלקם ונושאים בעול, ואינם מתיימרים לזלזל באחרים. עמכם הסליחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *